سلام . با یکی دیگر از سری مقالات ( figika ) آموزش راه اندازی مرکز تلفنی ویپ Issabel در خدمت شما عزیزان هستیم . همانطور که از عنوان مقاله پیداست ، در این قسمت از مجموعه بلاگ آموزش راه اندازی VOIP ، می‌خواهیم در مورد قابلیت Ring Group در ایزابل صحبت کنیم و نحوه تنظیم این قابلیت کاربردی را مورد بررسی قرار دهیم . با ما همراه باشید .

کاربرد قابلیت RING GROUP در ایزابل چیست ؟

قابلیت Ring Group در مرکز تلفن ایزابل به ما این امکان را می‌دهد تا کاربران مورد نظر خود را در یک گروه خاص قرار دهیم و یک شماره‌ی خاص نیز به آن گروه اختصاص دهیم و سپس هر زمان که با شماره‌ی تعیین شده تماس می‌گیریم ، تمامی تلفن‌های موجود در گروه بر اساس یک استراتژی ( راه اندازی VOIP ) خاص شروع به زنگ خوردن کند . به عنوان مثال می‌توانیم تمامی فروشندگان یک شرکت را عضو یک Ring Group کنیم و یک شماره داخلی به آن گروه اختصاص دهیم و تنظیمات را طوری اعمال کنیم که هر زمان با شماره گروه تماس گرفته شد ، تلفن تمامی کارشناسان گروه شروع به زنگ خورد کند .

نحوه تنظیم قابلیت RING GROUP :

برای تنظیم گروه زنگ یا Ring Group در ایزابل در قدم اول وارد پنل تحت وب مرکز تلفن ایزابل خود می‌شویم و سپس از منوی سمت راست روی PBX Configuration در زیرمجموعه PBX کلیک می‌کنیم تا صفحه تنظیمات مرکز تلفن باز شود . در قدم بعدی باید در صفحه باز شده روی Ring Group کلیک کنیم تا صفحه مورد نظر ما نمایش داده شود . 

 

ØØنایی Ring Group در ایزابل

 

در قدم بعدی روی Add Ring Group کلیک می‌کنیم تا فیلد‌های مورد نظر ما ( راه اندازی ویپ ) نمایش داده شود . در ادامه به بررسی برخی فیلد‌های مهم و کاربردی ساخت Ring Group در ایزابل خواهیم پرداخت .

نحوه تنظیم Ring Group در ایزابل

  • Ring-Group Number : شماره‌ی گروه ( شماره‌ای که وقتی به آن زنگ می‌زنیم تلفن‌های گروه شروع به زنگ خوردن می‌کنند . )
  • Group Description : یک توضیح برای گروه خود بنویسید .
  • Ring Strategy : نوع زنگ خوردن داخلی‌ها مثلا :
     Ringall : همه تلفن‌ها زنگ بخورد .
    – Hunt : تلفن‌ها چرخشی زنگ بخورند .
    – First available : اولین تلفن ( راه اندازی ویپ ) در دسترس زنگ بخورد .
  • Extension List : لیست تلفن‌هایی که می‌خواهید عضو گروه باشند . ( هر داخلی در یک خط )
  • Announcement : صدایی که قبل از اتصال به گروه پخش می‌شود .
  • Destination If No Answer : تعیین مقصد تماس در صورتی که هیچ یک از داخلی‌ها تماس را پاسخ نداد .

مطالب مرتبط با این قسمت از مجموعه بلاگ آموزش راه اندازی ویپ در همینجا به پایان می‌رسد . در قسمت بعدی مقالات ، یکی دیگر از مباحث کاربردی که در مراحل نصب و پیاده سازی VOIP از آن استفاده می‌کنیم را مورد بررسی قرار خواهیم داد . در صورتی که در مورد مقاله آموزشی فوق هرگونه سوال یا ابهامی دارید می‌توانید از طریق فیلد دیدگاه‌ها با کارشناسان ویپ گروه فیجیکا در ارتباط باشید .

آشنایی با TRUNK در ایزابل

آشنایی با مقدمات سیسکو

ترانکینگ یا ترانک چیست ؟

گروه ,ring ,group ,زنگ ,یک ,ایزابل ,ring group ,group در ,در ایزابل ,قابلیت ring ,مرکز تلفن ,بلاگ آموزش راه اندازی

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Health Blog طراحی سایت/سئو/وبلاگ/لوگو/فروشگاه اینترنتی09167329832 معتبر ترین فروشگاه ابزار گارگاهی و صنعتی خاتــون برای میرای زندگی ام پرنده ی سفید SAEED BALOO مداربسته خلاصه کتاب مدیریت حقوق و دستمزد یوسف رونق